שמונה נקודות לזיהוי עבודה אקדמית איכותית

מהן הנקודות העיקריות שאליהן כדאי לשים לב לזיהוי עבודה אקדמית איכותית

זיהוי עבודה אקדמית איכותית אפשרי במספר נקודות מרכזיות שגם אתם יכולים לבדוק מראש, עוד בטרם הגשת העבודה. למעשה, על נקודות אלה חשוב לעבור מוקדם ככל האפשר כדי לוודא שאתם עושים הכל נכון וכדי לצמצם ככל הניתן את טווח הטעות שיאפשר פגיעה בציון הסופי שלכם. אלו הן הנקודות העיקריות שאליהן כדאי לשים לב כדי לזהות עבודה אקדמית איכותית:

  1. מבנה העבודה

הצעד הראשון לצורך זיהוי עבודה אקדמית איכותית הוא בחינת מבנה העבודה. מומלץ לעבור על דרישות האקדמיה ולוודא שהעבודה בנויה כנדרש, לרבות שימוש בתוכן עניינים, תכנון ראשי פרקים מובנים על פי סדר הגיוני והתייחסות לפרקים שהם בגדר חובה, כמו סקירת ספרות, שיטת המחקר, הדיון והביבליוגרפיה.

  1. מחקר נכון

בניית המחקר ובחירת שאלת מחקר לעבודה חשובים לא פחות מאשר בניית העבודה. שימו לב לבחירה נכונה של משתנים (תלוי ובלתי תלוי), לאפיון מדויק של אוכלוסיית המחקר ולקביעת הליך נכון לאיסוף הממצאים.

  1. כללים טכניים

מעבר למבנה העבודה אל תשכחו להקפיד על כללי האקדמיה – אזכור נכון של מקורות המידע הוא דוגמה מצוינת לכללים מהסוג הזה.

4. כללי כתיבה

מרכיב חיוני בזיהוי עבודה אקדמית איכותית הוא השפה. שימו לב שאתם משתמשים בעברית תקינה ובשפה גבוהה. השתמשו גם במונחים מקצועיים ככל הניתן ובאופן הגיוני וטבעי.

  1. מקורות מידע

מאמרים ומחקרים הם קריטיים, גם לצורך סקירה ספרותית ומתן רקע על נושא המחקר, וגם לגיבוש שיטת המחקר וההשערות. שימו לב שאתם בוחרים אך ורק מקורות אקדמיים מתוך כתבי עת וספרים מקצועיים.

  1. כתיבה ביקורתית

כתיבת עבודות אקדמיות צריכות להיכתב תוך התייחסות למקורות האקדמיים ולממצאים, אבל בפרקי הדיון והמסקנות הרשו לעצמכם להביע את דעתם ולהכניס לעבודה גם את נקודת המבט שלכם, על אף שאתם פועלים בתוך מסגרת מובנית למדי.

  1. גלו פתיחות

סביר להניח שגם לאחר שבחרתם שורה ארוכה של מקורות אקדמיים, תוך כדי הכתיבה בוודאי עולים לכם נושאים נוספים שיש להתייחס אליהם. היו גמישים ופתוחים לכך שגם בשלב הזה תצטרכו לחפש מקורות נוספים שיתמכו בטענותיכם או שישפכו אור נוסף על הנושא.

  1. הגהה

תנו לגורם מקצועי ומנוסה לבחון את העבודה, לצורך זיהוי עבודה אקדמית איכותית וכדי שתהיו בטוחים שאתם מגישים את התוצר הטוב ביותר שיש.

למידע נוסף וטיפים חשובים להצלחה בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים