איך לכתוב פרק שיטת מחקר בעבודת סמינריון?

פרק שיטות מחקר

לכתוב פרק שיטות מחקר היא משימה בעלת חשיבות רבה. רכזנו עבורכם את המאפיינים והטיפים החשובים ביותר לכתיבת פרק שיטת המחקר בצורה פשוטה ומהירה. בואו נתחיל!

כתיבת פרק שיטות מחקר על ידי סטודנט באוניברסיטה

מיקום פרק השיטה בעבודה סמינריונית

למבנה של עבודת סמינריון יש מבנה ייחודי ולרב תידרשו לעבוד על פיו. הקפידו לבדוק את הנחיות הכתיבה על מנת להימנע מהורדת נקודות מיותרת.

ברב המקרים, העבודה תוצג במבנה הבא: עמוד שער, תקציר, תוכן עניינים, מבוא, סקירת ספרות, פרק השיטה או בשמו הנוסף מתודולוגיה, פרק ממצאים, פרק דיון וסיכום.

באתר שלנו, תוכלו לקרוא כיצד לכתוב כל אחד מהפרקים בעבודה על הצד הטוב ביותר.

מהו פרק שיטות מחקר בעבודה סמינריונית?

למרות שהוא לא הכי פופולארי מבין כל פרקי הסמינריון, פרק שיטות מחקר הוא פרק שלו חשיבות רבה. פרק זה חשוב מאחר שהוא מספק את האופן בו המידע נאסף במחקר. תכליתו של פרק זה הוא לספק את המידע על איך מודדים את משתני המחקר, כיצד הניסויים המדעיים נערכים ולבסוף מה השיטות הסטטיסטיות דרכן המידע מושג.

אף-על-פי שבפרק שיטות מחקר לא נדרשת כתיבה ביקורתית או הבעת עמדה כל שהיא, עדין כתיבה זו צריכה לתאר ולהסביר את כל הניסויים והמדידות שנעשות בעבודת הסמינריון. בנוסף לכך, ישנו קשר ישיר בין פרק השיטה לבין פרק התוצאות. כי אם לא יהיה פרק שיסביר מהן השיטות שבאמצעותן יתקיימו הניסויים לא יהיו בפועל תוצאות.

למרות שהוא נראה כפרק קצר ופשוט למדיי, ישנם מאפיינים שחייבים להופיע בפרק השיטה. מאחר שכתיבה לא נכונה או כתיבה חסרה (הכוונה החסרה של פרטים חשובים בפרק) תוביל לכך שלא יהיה ניתן לערוך בחינת נתונים, וללא בחינה, הסמינריון "נתקע".

כמה סטודנטים בוחנים שיטות מחקר בעבודה למכללה

מה צריך להופיע בפרק שיטות מחקר?

בפרק שיטות מחקר צריכים להופיע התכנים הבאים: הגדרת המשתנים, אפיון המדגם והסבר מדוע אוכלוסייה זו חשובה למחקר, הצגת כלי המחקר והסבר מדוע נעשה דווקא בהם שימוש, כתיבה של הליך המחקר ולבסוף הצגת הניתוח הסטטיסטי שייעשה בסמינריון.

הגדרת משתנים בעבודת סמינריון

המרכיב הראשון שיופיע בפרק השיטה הוא הגדרת המשתנים. הכוונה למשתנה הבלתי תלוי והמשתנה תלוי. משתנים אלו חשובים במיוחד כשמדובר בסמינריון כמותי מאחר שעליהם מתבססים הניתוח הסטטיסטי בנוסף לשאלת המחקר.

אוכלוסיית המחקר

המרכיב השני מתקשר לאוכלוסיית המחקר. בכל מחקר מדעי ובפרט במחקר כמותי חשוב להגדיר היטב את אוכלוסיית המחקר. בעזרת המחקר המדעי לומדים על רבדים שונים בחברה. לכן בכל סמינריון חייב שהמדגם יהיה מוגדר היטב.

כלי המחקר

המרכיב השלישי הוא הגדרה של כלי המחקר. בזכות כלי המחקר יוצרים ביטוי מחקרי לשאלת המחקר. כלי המחקר הם המתודה שבעזרתה בוחנים כיצד משתני המחקר משפיעים אחד על השני, ובעזרתם גם עורכים את המניפולציה על הנבדקים. בחלק כלי המחקר חשוב שהשם המלא של הכלי יהיה כתוב בעברית ובאנגלית, השנה שנוסח, המחבר ובנוסף לזאת מהימנות הכלי.

הליך המחקר

המרכיבים הרביעי והחמישי הם הצגת הליך המחקר וגם הניתוחים הסטטיסטיים שיתקיימו במחקר.הליך המחקר חשוב מאחר הוא החלק בפרק שמאפשר לשחזר את כל המחקר במלואו במידת הצורך בעתיד. בנוסף לזאת בהליך משוחזרים כל התהליכים שהתקיימו במחקר על מנת שבפרק הדיון תהיה התייחסות מצד הכותבים לנקודות החוזק והחולשה של הסמינריון.

ניתוחים סטטיסטיים

המרכיב האחרון בפרק השיטה הוא מרכיב הניתוחים הסטטיסטיים. בפרק זה מצוינות כל השיטות הסטטיסטיות שיתקיימו בסמינריון. בנוסף לזאת הסבר קצר על כל שיטה ואילו נתון סטטיסטי היא מספקת. הניתוחים הסטטיסטים חשובים במיוחד כי הם התוצר הכמותי של כלי המחקר והתשובות שהתקבלו מהמניפולציה המחקרית. ללא ניתוחים סטטיסטיים אין נתונים ומכך לא ניתן לענות על שאלת המחקר.

זקוקים למידע נוסף על פרק שיטות מחקר?

כתיבת פרק שיטות מחקר בעבודת סמינריון היא משימה חשובה שתשפיע על איכות העבודה. זקוקים לסיוע נוסף? החסרנו מידע חשוב? כתבו לנו ממש כאן בתגובה ונענה בהקדם.

לטיפים ועדכונים על כתיבת עבודות סמינריון ועוד, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים