סמינריון איכותני: כיצד לכתוב עבודת סמינריון איכותני?

נעים להכיר, סמינריון איכותני

סמינריון איכותני הוא אולי אחד מהסמינרים היותר שנויים במחלוקת שיש. הוא שנוי במחלקות מפני שחושבים עליו שהוא כלל איננו מחקר.

סמינר איכותני נחווה כלא מחקרי מפני שאיננו מבוסס כלל על ניסויים מדעיים או סטטיסטיקה. לכן עצם סיבה זו קשה לראות אותו כמחקר אקדמי מן המניין.

סטודנטים כותבים עבודת סמינריון איכותני

סמינר איכותני הוא שיטת מחקר שמטרתה היא לבחון אירועים חברתיים והיסטוריים בעלי חשיבות. אותה בחינה נעשית על ידי ראיונות עומק.

מה השימוש בסמינריון איכותני?

לאחר שסמינר איכותני הוגדר, יש לענות על השאלה: מדוע יש צורך כלל בסמינריון איכותני.

במענה על השאלה, ישנו צורך רב לסמינר איכותני מאחר שהמציאות החברתית איננה מותאמת בהכרח לשיטות מחקר כמותיות וסטטיסטיקה.

סמינר איכותני הוא סמינר בו קיים תיעוד מעמיק ומקיף אחר אירוע חברתי היסטורי.

בדומה לסגנון הספרותי היפני רשומון, כל ראיון מבנה את הסיפור השלם, וכאשר מאגדים את כל הסיפורים הקצרים יוצרים בעצם תוכן מעמיק וענף של סיפור אנושי.

אותו תוכן הוא איכותי לכן מכך נגזר שמו של הסמינריון הזה, סמינר איכותני.

כיצד סמינריון איכותני נראה?

למרות שעונה על מטרה אקדמית אחרת מסמינר כמותי הוא עדין דומה לו במבנה הרעיוני שלו.

כלומר, סמינריון איכותני נבנה על רצף של ראשי פרקים. שלושת הפרקים הראשונים: פרקי התקציר, הקדמה וסקירת הספרות, כמעט זהים לשלושת הפרקים הראשונים בסמינריון כמותי.

ההבדל היחיד שקיים הוא בתוכן הכתיבה.

לעומת זאת, ניתן להבחין בהבדל משמעותי בין הסמינריונים כשמדובר בפרק השיטה.

בסמינר כמותי בפרק השיטה נכתבים שאלוני מילוי העצמי שעליהם יתבסס הניתוח הסטטיסטי.

מנגד, בסמינר איכותני לא יהיה שאלון מילוי עצמי עם רמת מובהקות וכדומה אלא החוקר יכתוב את התמות המרכזיות סביבן ניסח שאלות על סמך סקירת הספרות.

שאלות אלו הן הבסיס לראיון העומק שיתבצע במחקר, ובנוסף לזאת, עליהן יתבסס הניתוח בפרק הבא. 

פרק הבא הוא פרק הממצאים, בפרק זה מוצגים כלל השאלות וציטוטים מראיונות העומק שהתקיימו על ידי החוקר.

ומתחת לכל  ציטוט תהיה התייחסות ביקורתית של החוקר. פרק הדיון הוא הפרק שלו החשיבות הרבה ביותר בסמינריון.

בפרק הזה תוצגנה התמות המרכזיות ביותר וגם הציטוטים הנבחרים. בנוסף לזאת החוקר גם יציג את הניתוחים החשובים ביותר וייעזר בהם להציג את התופעה שבחר לנתח.

בסופו של פרק זה מוצג הסיפור השלם שנוצר בעקבות המחקר ובכך עונה החוקר על מטרת המחקר.

לסיכום

לסיכום, סמינריון איכותני הוא מבין הסמינרים המיוחדים ביותר.

זהו סמינר שעונה על מטרה אקדמית שונה ומציג סיפור אנושי בעל משמעות חברתית על סמך ראיונות עומק.

למרות שהוא שנוי במחלוקת עדין נבנה על בסיס אקדמי ומדעי ונחשב למחקר אקדמי מן המניין.

מחקר זה משנה את הנוף האקדמי ומהווה את אחד מסגנונות המחקר המהנים ביותר לקיום ויחד עם זאת המלמדים ביותר על החוויה האנושית.

למידע נוסף וטיפים חשובים, עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים