הנחיות לכתיבת עבודות סמינריוניות

מה נדרש מהכותב בעת כתיבת עבודה?

עבודה סמינריונית הנה עבודה מסכמת בקורס אקדמי, אשר דורשת מאמץ רב מצד הסטודנטים.

הלימודים במוסדות השונים להשכלה גבוהה, ויהיו אלו אוניברסיטאות, מכללות או בתי ספר מקצועיים, מטרתם להפוך ידע והשכלה תאורטיים לכדי הכשרה מעשית ליצירת בסיס, או מסד, לקריירה ולהתפתחות מקצועית לחיים.

לכן, גם אופי ההתנסות וסוגי האתגרים העומדים בפני הסטודנטים הם מורכבים יותר.

הם מיועדים ליצור פתח לחשיבה עצמאית וביקורתית, ליכולת ניתוח טקסטים מדיסציפלינות שונות ומגוונות ולפיתוח יכולת הסקת מסקנות ובניית גשר להמשך מחקר ופיתוח עתידיים

אלו דברים שעליהם עומדת התשתית האקדמית ועליה מבוסס המחקר המדעי, התאורטי וגם הפרקטי.

סטודנטים כותבים עבודה סמינריונית בספריה

מה דורשת עבודה סמינריונית?

כתיבת עבודה מסכמת בקורס אקדמי, או, כפי שנהוג לקרוא לה, עבודה סמינריונית, דורשת גם יכולת הבנת טקסטים בעברית ובעיקר באנגלית.

בנוסף גם יכולת ניתוח ביקורתי של ספרים, מאמרים, מחקרים ודעות ובעיקר יכולת להציג, במילים של הכותב, את נושא המחקר, שאלת המחקר והשערת המחקר באופן אנליטי, ברור ומובן.

כתיבה אקדמית היא כתיבה בעלת כללים ומסגרות נוקשים ואחידים ולכן נדרש מכותבי עבודות סמינריוניות או אקדמיות להכיר את כללי ה-APA, כללי הציטוט והצגת הביבליוגרפיה, כללי הכתיבה והחלוקה לפסקאות ועוד אלמנטים שהופכים כתיבה ספרותית או לירית לכתיבה אקדמית שניתן לבסס עליה מחקר עתידי.

חשיבות כללי הציטוט בעבודות סמינריוניות

אחד הכללים המרכזיים בכתיבת עבודות סמינריון, עליה מתבסס המחקר האקדמי הבינלאומי, הוא הבאת דברים בשם אומרם.

דהיינו, נתינת הקרדיט הראוי למי שהגה, חשב או פיתח רעיון שבו כותב עבודה או חוקר אחר השתמש על מנת להוכיח, לאשש או לחלופין, להפריך תזה מסוימת.

המחקר האקדמי מתפתח כל הזמן דרך דיאלוגים בין חוקרים שונים.

הדיאלוגים מתייחסים לתזות ולמסקנות של חוקרים קדומים או מקבילים, מנסים למצוא זוויות חדשות ונקודות מבט רעננות וכך להרחיב את מעגלי הידע ואת העושר התאורטי, המחקרי והמעשי הקיים.

באמצעות שמירה על כללי ציטוט אפשר לעקוב, ביתר קלות, אחר התפתחות תמה, רעיון או תזה ולהבין מה הייתה כוונת המכוון בכל פסקה ובכל משפט, לקיחת רעיון ללא ייחוסו למקור דומה לכל מעשה גניבה או שוד אחר במובן של שלילת הבעלות החוקית, והלגיטימית, של הרעיון מממציאו ונטילתו ללא רשות וללא היתר לעשות כן.

בעולם האקדמי מדובר על עברה חמורה ביותר, פלגיאט, שעונשה יכול לעלות לסטודנט, לחוקר או למרצה גם במחיר של שלילת תאריו והדרתו ממוסדות השכלה גבוהה לגיטימיים בארץ ובעולם.

מבחינת הסטודנט הוא החוקר הכותבים עבודות אקדמיות, כללי הציטוט ושמירה עליהם היא גם הוכחה לעושר הקריאה ורוחב היריעה עליהם התבססו במהלך מחקרם, גם תעודת כבוד לכנות וליושרה המחקריים שלהם וגם ביסוס מדעי ואמפירי לכל מה שרשמו והציגו בעבודה.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק – לטיפים ,מידע על עבודות סמינריוניות ועוד.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים