פרק דיון ומסקנות: המדריך המלא לסטודנטים

פרק דיון ומסקנות הוא מבין הפרקים המשמעותיים ביותר מאחר שהוא גוף הידע שמצד אחד מסכם את כל הרעיונות המרכזיים בעבודה בנוסף למסקנות, ומצד האחר בו נענית שאלת המחקר. בנוסף לזאת בפרק הדיון מוצגת התרומה הבלעדית של המחקר לאקדמיה.

עבודות סמינריוניות מורכבת מהפרקים הבאים: תקציר, מבוא, סקירת ספרות, שיטה, תוצאות, פרק דיון ומסקנות. כל אחד מפרקים אלו הוא שלב לקראת הבנה ודיון מעמיק בנושא העבודה. ניתן לדמות עבודה סמינריונית לסיור בתערוכה במוזיאון כשכל פרק הוא יצירה.

סטודנטית מסבירה על פרק דיון ומסקנות בספריה

מה זה פרק דיון ומסקנות?

בהגדרתו, פרק דיון ומסקנות הוא פרק בו מוצגות המסקנות שהגיע אליהן החוקר. כמו כן,  בפרק נעשה דיון במחקר עצמו, בתוצאות ובהשלכות המחקריות שלו.  בנוסף, הפרק מהווה כמענה ישיר לפרק המבוא מאחר שהוא עונה על כל השאלות והמטרות שהוצגו במבוא.

מה יש לכלול בפרק דיון ומסקנות?

בפרק מוצגים מטרת המחקר, שאלת המחקר, השערות המחקר,הליך המחקר שנעשה בקצרה, תוצאות המחקר המרכזיות, מסקנות שהגיעה אליהן החוקר ולבסוף דיון בתוצאות בהשוואה אל מחקרים אחרים בעלי נושא דומה.

איך לכתוב פרק דיון ומסקנות בעבודת סמינריון?

 מה שיכול לעזור בכתיבת הפרק הוא להיעזר במטרה שלו. מבין הפרקים בסמינריון, פרק הדיון ומסקנות הוא פרק שנועד להציג  סיכום של כל הרעיונות המרכזיים, בנוסף לקיום דיון בתוצאות המחקר ולבסוף כתיבה של מסקנות עקב אותן תוצאות. לאחר מכאן נעשית השוואה ודיון ביקורתי בין תוצאות המחקר לתוצאות ממחקרים אחרים .

לכן כשכותבים את פרק הדיון ראשית יש לכתוב במה עוסק המחקר, מטרת המחקר, שאלת המחקר והשערות המחקר. לאחר מכאן יש לכתוב את הליך המחקר והכלים שנעשה בהם שימוש, בנוסף יש לציין את שיטות הניתוח הסטטיסטי.

לאחר הניתוח יש לדון בתוצאות  העיקריות ובהתאם יש להשוות אותן לתוצאות אחרות ממחקרים  משנים קודמות. לבסוף יש לענות על שאלת המחקר, להציג את החסרונות במחקר, להציע מחקרי עתיד ולכתוב האם מטרת המחקר הושגה.

טיפים חשובים לפרק דיון ומסקנות

בגלל שפרק זה הינו מורכב חשוב מאוד לשמור על רלוונטיות ותמצות בכתיבה. חלק גדול מהפרק הוא חזרה על מאפייני המחקר, לכן חשוב להציג אותם בקצרה. כמו כן, כאשר נדרשים להציג מחקרים משנים קודמות יש להציג את התכנים שרלוונטיים למחקר. ניתן לקרוא עוד במאמר שהכנו על סמינריון לדוגמא.

כאשר כותבים את הבעייתיות שהתקיימה במחקר יש לכתוב בשקיפות מלאה ולא להחסיר מידע. בנוסף, כאשר כותבים את המסקנות יש לכתוב מסקנות שמחד הן ברורות וקלות להבנה ומאידך מסקנות שיהיה קל ליישם אותן במחקרי עתיד.

לטיפים ועדכונים על כתיבת עבודות סמינריון ועוד, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים