כללי כתיבת ביבליוגרפיה: איך כותבים ביבליוגרפיה בעבודת סמינריון?

מהם כללי כתיבת ביבליוגרפיה?

כללי כתיבת ביבליוגרפיה עשויים להיות מעט מבלבלים מעט. זקוקים לעזרה? יצרנו עבורכם מאמר מקיף שיסייע להבין בדיוק מהם כללי כתיבה ביבליוגרפית.

כיום באקדמיה, לא ניתן לכתוב טקסט מדעי ללא ציון המקורות שמהם נכתב. רשימה זו היא רשימה חשובה מאחר שהיא מונעת גניבה ספרותית ובנוסף לזאת גם נותנת אסמכתה מדעית ואקדמית לעבודה. כמו כן, רשימה זו נכתבת בהתאם לחוקים קבועים מראש ודיוק רב.

סטודנטית מחפשת את כללי כתיבת ביבליוגרפיה בסיפריה

מהי ביבליוגרפיה?

ביבליוגרפיה היא רשימה שתכליתה היא  לתאר ולסדר מקורות ספרותיים אקדמיים שמהם נכתבת עבודה מדעית. בנוסף, ביבליוגרפיה נכתבת מספרים, מאמרים בכתבי עט ועוד. אולם מה שייחודי ברשימה זו הוא שניתן לעשות שימוש במקורות טכנולוגים: למשל קטעי וידאו,  אתרי אינטרנט, סרטים וכדומה.

איך כותבים ביבליוגרפיה בעבודת סמינריון?

למרות שביבליוגרפיה היא חלק בלתי נפרד מהאקדמיה, כתיבה מדעית  וההשכלה הגבוהה. ישנם נוסחים שונים לרשימת מקורות בדיסציפלינות ובחוגים שונים. אולם לעומת זאת יש כמה מאפיינים כלליים לכללי כתיבת ביבליוגרפיה שחל על כולן. ואת החוקים הללו מיישמים בכתיבת עבודות סמינריוניות.

ברמת העיקרון בכל כללי כתיבת ביבליוגרפיה ניתן לראות שישנה התייחסות לחוקים הבאים: שם המחבר, כותרת הספר או המאמר, שם הוצאה לאור, מקום הוצאה לאור, עמודים ולבסוף המקום בו יצא הספר לאור. לעומת זאת, נקודות השוני הן בחזות הרשימה או בכללי הפיסוק.

לכן כאשר נדרשים לכתוב עבודה סמינריונית יש ללמוד היטב את הכללים ביחס לביבליוגרפיה של הדיסציפלינה אליה משתייכים. ובהתאם לזאת ליישם את כל החוקים, הסעיפים והדגשים ללא דופי. כתיבה מדויקת של ביבליוגרפיה היא אחד מהגורמים שמתחשבים בו בבחינת סמינריון.

טיפים לכתיבת ביבליוגרפיה

1. יישום נכון ומקורות נדרשים

כאשר נדרשים לכתוב עבודה אקדמית, בין אם עבודת סמינריון או כל עבודה אחרת, חשוב ליישם היטב ובדיוק רב את כללי כתיבת הביבליוגרפיה. בנוסף לזאת ובראש ובראשונה, יש לוודא שלכל המקורות יש את כל הפרטים הנדרשים לכתיבת הרשימה. ובנוסף לזאת שהמקורות עומדים בדרישות הקורס וכתיבה מדעית.

2. רשימת מקורות לאורך הדרך

לעיתים, כאשר נמצאים בשלבי כתיבת פרקי העבודה כגון: מבוא, סקירת ספרות, מתודולוגיה או אחרים, ישנה נטייה לזלזל ביצירת רשימה מסודרת של מקורות בהם אנו משתמשים. הקפידו לרכז מראש את כל המקורות בהם אתם משתמשים וכך תחסכו זמן יקר בסיום.

3. בדיקה נוספת והשוואה

במידה וחסרים פרטים, יש להשלים אותם ולוודא שאלו הקיימים אכן נכונים. השלב הבא הוא להיעזר בדוגמאות הכתיבה שניתנות בכל רשימה ביבליוגרפית. בכל רשימת חוקים תמיד מופיעות דוגמאות למקורות שונים על מנת להקל על הסטודנטים בכתיבה. דוגמאות אלו טובות לבדיקה ווידוא שלא נעשו טעויות.

טיפ נוסף עבור כללי כתיבת ביבליוגרפיה

בנוסף לדוגמאות יש לעקוב אחר הדרישות לסוג הגופן, גודל הגופן, ומרווחים בין השורות. האם כותבים לפי סדר עולה או יורד. כמו כן, אילו פרטים מדגישים ואילו לא. בנוסף, לבחון  האם יש חוקים שחלים על שפות שאינן שפת המקור ולבסוף לבדוק האם יש התייחסות למקורות אלקטרונים או שאינם מדעיים.

זקוקים למידע נוסף על כללי כתיבת ביבליוגרפיה?

קראתם את המידע אך נותרתם עם שאלות? זקוקים לעבודה סמינריונית לדוגמא על מנת להצליח?

נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה. אל תהססו לפנות אלינו דרך האתר או ישירות למספר הטלפון. הצוות המקצועי שלנו ישמח לעזור בשיחה, ייעוץ, ליווי אישי ועוד.

לטיפים ועדכונים על כתיבת עבודות סמינריון ועוד, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים