איך לבחור נושא לשאלת מחקר בקלות?

בחירת נושא לשאלת מחקר בעבודה סמינריונית היא החלטה קשה ולעיתים אף מסובכת.

היא תלויה במספר גורמים, נושא הקורס, כמות המקורות אודות הנושא, הכוונת המרצה ובחירת שאלה מעניינת לחקירה. גורם חשוב נוסף הוא רמת העניין שלכם בנושא.

סטודנטים רבים נתקעים בשלב הזה ואינם מצליחים לדייק בבחירת הנושא, ומכאן אף בבחירת שאלת המחקר לעבודת סמינריון.

הסיבה לתקיעות נובעת לרוב מחוסר סדר בבחירת הנושא, לרוב נראה כי בחירת נושא היא דבר קל לעשות וכי בחירת הנושא מתקשרת באופן ישיר לנושא הקורס, אך לא כך הדבר.

כל אלו מתנקזים לתוך בחירת שאלת המחקר. אז איך בוחרים נושא לשאלת מחקר? ישנם מספר שלבים שיעזרו לכם לבחור נושא איכותי, מעניין ומתאים.

סטודנטית מחפשת נושא לשאלת מחקר

שלבי עבודה לבחירת נושא לשאלת מחקר

1. עברו על הספרים, מאמרים וסיכומי הקורס. למדו טוב את נושא הקורס ואת תחומי העיקר בנושא אותו אתם לומדים.

2. רשמו מספר נושאים כלליים שנראים לכם מעניינים. לא יותר מחמישה נושאים. כתבו את הנושא ולידו מילות מפתח. לדוגמא, הנושא:  חינוך בלתי פורמאלי בקיבוץ. מילות המפתח יהיו קיבוץ, מערכות חינוך בקיבוץ, מסגרות חינוך בלתי פורמליות.

3. חפשו מקורות אקדמיים המתאימים לנושאים ולמילות המפתח שכתבתם, שאלת מחקר ללא מקורות אקדמיים טובים לא תהיה עבודה טובה ובטוח לא תקל על עבודתכם.

4. חזרו לרשימה שהכנתם, קראו אותה שוב. התחילו למחוק נושאים פחות רלוונטיים לעבודה. נושאים שהמקורות בהם דלים. נושאים שנראים כלליים מידיי.

5. בחרו שני נושאים מתוך הנושאים שכתבתם, פרקו את הנושא למספר שאלות.

לדוגמא, הנושא: ארצות הברית במלחמת העולם השניה. השאלות: מה הייתה השפעתה של ארצות הברית על סיום מלחמת העולם השניה?, כיצד סייעה ארצות הברית בסיום מלחמת העולם השניה?. באיזה אופן השפיעה נוכחותה של ארצות הברית באירופה על סיום מלחמת העולם השניה?.

6. עכשיו עברו שוב על מקורות המידע שאספתם עבור וכן על הסילבוס של הקורס. בחרו שאלה אחת שמעניינת אתכם, שתרצו לחקור ושיש לה מקורות מידע רבים.

דגשים לאחר בחירת הנושא

לאחר שבחרת את נושא שאלת המחקר יש להביא את הבחירה לאישור המרצה. המרצה יכוון אתכם לשאלה מדויקת וכן למקורות מידע רלוונטיים.

דגש חשוב נוסף, תבחרו נושא שמעניין אתכם. כל נושא אחר יגרום לדחיינות בעבודה וקושי בכתיבתה ואף בסיומה. נושא שמעניין אתכם יתרום לידע שלכם, יוביל אתכם לכתיבה מעניינת וחקרנית ואף ירשים יותר את המרצה, והוא זה הנותן את הציון הסופי.

עדיין לא מצליחים לבחור נושא לשאלת מחקר?

באקדמוס אנו מציעים ליווי מלא בכתיבת עבודה סמינריונית בתשלום על מנת לסייע לסטודנטים בכל תואר לסיים את הלימודים בהצלחה.

אם עדיין לא הצלחתם למצוא נושא לשאלת מחקר, צוות המומחים שלנו ישמח לסייע לכם בכל שאלה. צרו קשר בשיחת טלפון או השאירו פרטים באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

בהצלחה!

לטיפים ועדכונים על כתיבת עבודות סמינריון ועוד, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים