סמינריון בתקשורת: טיפים ודוגמאות לכתיבה

סמינריון בתקשורת, הינו מחקר אקדמי העוסק באחד מהנושאים הקשורים לעולם התקשורת, הן באופן ישיר והן באופן עקיף, אך בלבד שהביטוי המרכזי של הסמינריון יהיה רלבנטי לתואר בתקשורת בו הוא מוגש.

כמו כן, בהרבה מהמוסדות המלמדים לתואר בתקשורת ישנה חובה להגיש שתי עבודות סמינריון, האחד מתוך רשימה סגורה והשני מתוך רשימה פתוחה של נושאים.

שתי סטודנטיות מכינות עבודת סמינריון בתקשורת

עבודת סמינריון בתקשורת

עבודת סמינריון בתקשורת, הינה כאמור לעיל מחקר אקדמי, אשר יכול להתבסס על נושא מעולם התקשורת אשר מעניין את הסטודנט.

כדאי ואף מומלץ שכתיבת עבודה סמינריונית תעסוק בנושא אשר אתם מעוניינים להרחיב ולערוך בו מחקר מקיף, במטרה להגיע אל המסקנות באופן מורחב אך ממוקד.

נגד, ניתן לערוך את המחקר אף על נושא אשר נידון במהלך הלימודים, כמו גם נושא אשר הופיע בקצרה במסגרת הסילבוס של אחד הקורסים, אך כמובן חשוב שיהיה נושא אשר יש בו את האפשרות לערוך בו מחקר אקדמי.

נושאים לסמינריון בתקשורת

בחירת נושאים לסמינריון בתקשורת, הינה בעיקר באמצעות האמור לעיל, ע"י נושא שנראה חשוב בעיני הסטודנט ומעניין אותו אשר ניתן לערוך עליו מחקר אקדמי.

מנגד בתהליך כתיבת עבודות סמינריוניות, חשוב שהמחקר יבוצע מזווית של לימודי תקשורת.

כגון, קיימים תחומים ונושאים אשר יכולים להתאים לתחומים רבים מעולם  האקדמיה, אלא שצריך לדון בהם מהרקע הרלבנטי לתואר האקדמי אשר בו ובמסגרתו מוגש המחקר, היינו סמינריון בתקשורת.

סמינריון לדוגמא בתקשורת

על כן, סמינריון לדוגמא בתקשורת יכול לעסוק בשאלת שון הרע בתקשורת, כגון בחינת השאלה וההגדרה של המושג 'אמת לשעתה', אשר על אף שמדובר במושג משפטי, אך הוא רלבנטי לעולם התקשורת.

כמו לדוגמא מחקר העוסק בחיסיון עיתונאי, שמירת המקור, הדלפות, כמו גם השפעת עולם התקשורת על הציבור, וכן על זו הדרך.

בחירת שאלת מחקר בתקשורת

משכך, הדרך לבחירת שאלת מחקר בתקשורת אשר ישמש לצורך סמינריון בתקשורת, הינו באמצעות חידוד הנושא ומיקוד המחקר האקדמי.

כלומר, שאלת המחקר יכולה להיות בסגנון 'מהי אמת לשעתה' אך מנגד היא יכולה להיות בדרך של   'אמת לשעתה, מטבע לשון או אקרובאטיקה משפטית להיחלץ מתביעת לשון הרע?', 'איסור פרסום סקרים סמוך למועד הבחירות, התערבות פוליטית ופגיעה בחופש העיתונות או שמירה מהשפעה פסולה?'.

מנגד, הסמינריון יכול אף לעסוק בנושא תקשורת אף על מגזינים הפונים לבני נוער ו/או ילדים ומעין אלו, כגון, השפעת כתבות העוסקות בידוענים אשר השלימו בגרויות על בני נוער, השפעת סיקור תקשורתי העוסק בזהירות בדרכים על התנהגות הקוראים, וכדו'.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק – לטיפים חשובים ומידע נוסף.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים