חשיבות מקורות מידע לעבודה בתואר

לכתיבת עבודה אקדמית נדרשים מקורות מידע לעבודה. היא מורכבת ממספר שלבים מובנים וברורים, שכל אחד מהם הוא חיוני לצורך כתיבה נכונה, על פי כללי האקדמיה ובהתאם להנחיות מוסד הלימודים שבו אתם לומדים.

שלב אחד מרכזי מאוד, אולי אפילו המרכזי ביותר, הוא השלב של איסוף מקורות המידע. עוד בטרם תוכלו לגבש שאלת מחקר והשערות, מקורות המידע יעזרו לכם להבין טוב יותר מה הידע הקיים בתחום, אילו מחקרים בוצעו בעבר ומה עוד תוכלו לחקור בעצמכם ולהוסיף על מה שגילו חוקרים אחרים לפניכם.

יתרה מכך, מקורות המידע הללו יספקו לכם גם רעיונות לגבי שיטת המחקר שיכולה להתאים לכם, ואף תוכלו להשתמש בשאלונים ובמתודולוגיות שאחרים כבר ניסו והוכיחו כי הם כלים מהימנים למחקר.

מקורות המידע בסקירה הספרותית

מעבר לשימוש במקורות המידע לצורך גיבוש שאלת המחקר, השערות המחקר ואף השיטה שבה תנקטו לאיסוף נתונים, הספרות המחקרית תעזור לכם באופן משמעותי גם בכתיבת הסקירה הספרותית.

סקירה זו היא, למעשה, בחינה מעמיקה ומקיפה של הידע הקיים בתחום, ובפרק הזה תצטרכו להסביר לא רק את שאלת המחקר שלכם – אלא את הידע הקיים בתחום באופן כללי, את המרכיבים השונים של השאלה שהצבתם, ואת האופן שבו המחקר שלכם יתרום לידע שכבר קיים, ירחיב עליו וישפוך עליו אור נוסף.

מקורות המידע יעזרו לכם להבין טוב יותר את הנושא שעליו אתם מדברים ושאותו אתם חוקרים, והם יעשירו את העבודה שלכם באופן משמעותי, ויספקו רקע תיאורטי ומחקרי לשאלת המחקר.

סטודנטים מאתרים מקורות מידע לעבודה

 איתור מקורות מידע לעבודה

לאחר שהבנו מה היא החשיבות של מקורות המידע, אפשר לעבור לשלב הפרקטיקה ולהבין איך בדיוק עושים את זה, ואיך מוסיפים לעבודה מקורות מידע חיוניים. בתור התחלה, מקורות כמו כתבות מאתרי חדשות או מאתרים כמו ויקיפדיה נחשבים למקורות מידע שאינם מוכרים על ידי האקדמיה, משום שמקורות אלה נערכים שלא באופן מקצועי על ידי אנשי אקדמיה, אלא על ידי כל אדם בעל גישה למחשב ולרשת האינטרנט.

לעומת זאת, מגזינים מקצועיים בתחום העבודה שלכם, כמו ירחונים מתחום הפסיכולוגיה או מגזינים מעולם משאבי האנוש – אם אלה תחומי הלימוד שלכם – מקובלים הרבה יותר, והם כוללים מאמרים ומחקרים של אנשים העוסקים בתחום ולומדים אותו באופן מעמיק ויסודי.

סיכום – מקורות מידע לעבודה

מוסדות הלימודים השונים מאפשרים בדרך כלל גישה למאגרי מידע רבים ואף מעלים לאתר הספרייה מאמרים ומחקרים, ובהם מותר ואף כדאי להשתמש גם כרקע תיאורטי למחקר וגם כהשראה לתכנון המחקר שלכם.

לבסוף רק זכרו שבסוף העבודה תצטרכו לציין את כל המקורות באופן מלא, בפרק הביבליוגרפיה שלכם.

לטיפים ועדכונים על כתיבת עבודות סמינריון ועוד, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים