סמינריון כמותי: כל מה שצריך לדעת על כתיבת עבודת סמינריון כמותי

כתיבת עבודת סמינריון כמותי

עבודת סמינריון כמותי הינה עבודה מדעית שנכתבה סביב מחקר אקדמי שבוחן קשר סטטיסטי בין שני משתנים.

קשר זה מקנה למחקר את השם שלו, כלומר מחקר כמותי. כמו כן, מטרתו של המחקר הכמותי היא למדוד וללמוד התנהגות אנושית באמצעות מדדים מספריים סטטיסטיים וניסויים מדעיים.

סטודנט כותב סמינריון כמותי

בנוסף אל מטרתו של המחקר הכמותי, סגנון המחקר הזה הוא הראשון שנלמד בכתיבה מדעית והוא המחקר המדעי שרוב הסטודנטים בתואר ראשון בוחרים לבצע.

בנוסף לכך, רוב עבודות הסמינריון שנכתבות במדעי ההתנהגות בתואר הראשון נכתבות על סמך מחקר כמותי. ובפרט, סגנון מחקר זה הוא מבין הפופולאריים ביותר באקדמיה.

למרות שסמינריון כמותי הוא סגנון המחקר השכיח ביותר עדין הרבה סטודנטים לא יודעים עליו יותר מדיי או מבינים את הייחוד שלו.

ברוב המקרים סגנון מחקר זה נבחר בגלל שלא יודעים שקיימות אפשרויות אחרות או שסגנון הקורס מאפשר רק מחקר כמותי.

אולם נשאלת השאלה, מהו ייחודו של המחקר הכמותי ומדוע חשוב להתנסות בו?

מה מיוחד בסמינריון כמותי?

למרות שנראה שסמינריון כמותי הוא הסמינר הכי פשוט ולא ייחודי הוא מבין הסמינרים המיוחדים ביותר.

אחד מהיתרונות המשמעותיים ביותר של מחקר זה הוא שדרכו ניתן למצוא מערכת יחסים בין שני משתנים שלא הייתה גלויה קודם לכן, ובאמצעות מערכת זו ניתן להבין יותר לעומק התנהגות אנושית.

יתרון אחר משמעותי לא פחות הוא רמת התקיפות הגבוהה של ממצאי המחקר.

תקפות הכוונה למדד כלשהוא שניתן להשתמש בו על מנת להסביר התנהגות של דגימה גדולה של אנשים.

זאת אומרת שאם בסמינריון נמצא שמדגם גדול של אנשים מראים תסמינים התנהגותיים מסוימים, ניתן לתקף התנהגות זאת על קבוצה גדולה יותר של אנשים.

בנוסף לתקפות, יתרון דומה הוא העובדה שבזכות  מחקר כמותי ניתן לבחון קבוצות גדולות של אנשים.

זה מאפיין שלא קיים בשום סגנון מחקר אחר ומהווה את אחד מהיתרונות הבולטים ביותר. כחושבים על זאת זה נתון מדהים.

איפה עוד אפשר לקחת קבוצה ענקית של אנשים ולבחון אותה מדעית. ובנוסף לזאת, אין דרך טובה יותר ללמוד על התנהגות אנושית מאשר ללמוד קבוצות גדולות. זו אפשרות שקיימת בעיקר דרך סמינריון כמותי.

לסיכום

לסיכומו של דבר, סמינריון כמותי הינו עבודת סמינריון שנכתבת בעקבות מחקר כמותי מדעי.

מחקר כמותי הינו מחקר שבוחן קשר סטטיסטי בין שני משתנים מדידים. לסמינר זה יתרונות רבים והוא מהווה את שיטת המחקר השכיחה ביותר באקדמיה כיום.

חשוב ללמוד סגנון זה מאחר שהוא מאפשר לבחון:

  • מערכות יחסים בין משתנים שלא הייתה מודעות כלפיהם בעבר
  • לתקף ממצאים על קבוצות גדולות של אנשים
  • לדגום קבוצות גדולות
  • ולבסוף ללמוד על התנהגות אנושית באמצעות שיטה מדעית מהימנה

לכן בהסתמך על אלו, סמינריון כמותי הוא מבין המחקרים האפקטיביים והפופולאריים ביותר.

למידע נוסף וטיפים חשובים, עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למידע נוסף השאירו פרטים!

זקוקים לשיחת ייעוץ?

חייגו עכשיו למענה מהיר