להיות סטודנט ולהתפרנס – איך משלבים בין עבודה ללימודים?

שילוב עבודה ולימודים אקדמים נשמע לכאורה משהו פשוט, המחשבות הראשונות שעולות בד"כ הן :"כולם עושים את זה", "יש שיעורים ללא חובת נוכחות", "אפשר להשלים את החומר לקראת תקופת בחינות" ועוד.

הכל טוב ויפה עד שצריך לכתוב עבודה אקדמית ראשונה ולרוב יש יותר מעבודה אקדמית אחת בו זמנית. כמו במקרה של עבודת סמינריון, באותו רגע מבינים שזה בכלל לא פשוט. לימודים אקדמים בכלל ובכתיבת עבודות בפרט, דורשים לא מעט זמן, כוח והשקעה. יחד עם זאת, כשלומדים יש הרבה הוצאות, הן על הלימודים והן על מחייה. אז איך בכל זאת אפשר לשלב בין השניים בצורה מוצלחת?

סטודנטית מסיימת עבודת סמינריון

קביעת סדר עדיפיות ולוחות זמנים

דבר ראשון וחשוב, תגידרו לעצמם את סדר העדיפיות שלכם כאשר זה נוגע ללימודים מול עבודה. למשל, האם לקחת עוד משמרת שווה לכם, במחיר של הגשת עבודה אקדמית פחות טובה? בחיפוש עבודה לתקופת הלימודים חשוב לוודא שהיא מתאימה לאופי הלימודים שלכם, לאינטנסיביות ולזמני השיעורים.

במידה ואתם בלימודי ערב, עבדו בבוקר. במידה והלימודים בשעות היום, בחרו עבודה מתאימה לשעת אחר הצהרים המאוחרות או לערב. השתדלו לא להעמיס על עצמכם בעבודה. תפסת מרובה לא תפסת. עדיף לחיות בצמצום כסטודנט מצליח מאשר לעבוד קשה, אבל בפועל להיכשל בלימודים.

שימו את המטרה לנגד עינכם כל הזמן. יש סיבה שאתם לומדים והסיבה היא לא עבודה אקדמית או מבחנים כמובן, אבל אלו האמצעים שלכם להצליח וצריך זמן ואנרגיות לעשות אותם טוב.

תכנון נכון ועזרה בדרך

כסטודנטים שמשלבים בין עבודה ללימודים חשוב שתתכננו נכון את הזמן שלכם ואת האופן בו אתם לומדים. הן במהלך הסמסטר והן לקראת תקופת הבחינות.

מצאו לכם חברים שילמדו יחד אתכם, למידה משותפת לרוב עוזרת ומקדמת. לפעמים ניתן לכתוב יחד עבודה אקדמית. זה יכול להקל מאוד, ניתן לחלק את המשימות עם חבר וכך מתפנה לכם יותר זמן גם לעבוד.

במידה ולא ניתן להיעזר בחברים תמיד ניתן לפנות לסיוע אקדמי במוסד הלימודים או באופן פרטי. סיוע בכתיבת עבודה סמינריונית בתשלום יכול לשפר משמעותית את העבודה שלכם. כתיבת עבודה אקדמית יכול להיות סיפור לא פשוט וחשוב להיעזר ככל הניתן, במיוחד שלא תמיד יש לכם את כל הזמן שבעולם ואתם חייבים לשלב בין כמה משימות בו זמנית.

לסיכום, תקופת הלימודים היא תקופה עמוסה מאוד ומאתגרת. בתכנון נכון ושילוב מתאים אין שום סיבה שלא תצליחו גם לעבוד, גם ללמוד וגם ולא פחות חשוב לשלב חיי חברה ולהינות על הדרך.

בהצלחה!

לטיפים ועדכונים על כתיבת עבודות סמינריון ועוד, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים