איך כותבים עבודה אקדמית?

איך כותבים עבודה אקדמית היא שאלה מעט מורכבת, ריכזנו עבורכם טיפים חשובים להצלחה.

כתיבה אקדמית הנה כתיבה המורכבת מרעיונות, תובנות ומסקנות בתחומים שונים, אותן הכותב מבטא באופן מסודר ואובייקטיבי ותוך הבאת תימוכין לדבריו.

סטודנט בודק איך כותבים עבודה אקדמית

על מנת שכתיבת עבודות אקדמיות תקיים את העקרונות האלו, הכתיבה חייבת להתבצע על סמך מבנה וכללים ספציפיים, כאשר הם המהווים את ההבדל שבין עבודה אקדמית לצורות כתיבה אחרות.

איך כותבים עבודה אקדמית – סגנון הכתיבה:

נקודה חשובה ראשונה בכתיבה אקדמית מתייחסת לסגנון הכתיבה. טקסטים אחרים שאינם אקדמיים עשויים להיכתב בשפה יומיומית, תוך שימוש בסלנג ובנוסח דיבור בלתי-רשמי.

כתיבה אקדמית, לעומת זאת, חייבת לכלול סגנון כתיבה אובייקטיבי ובעל שקיפות – סגנון שאינו מגמתי ומייצג דעה אישית, אלא שוטח את כלל העובדות הקיימות (גם אם הן סותרות או לא תומכות בדעת הכותב), תוך הפקת המסקנות מן העובדות הללו בלבד.

בנוסף, על עבודה אקדמית לכלול כתיבה תקנית. למשל, בעבודת סמינריון לא משתמשים בקיצורים וכינויים בלתי-מקצועיים הנהוגים בשפת רחוב יומיומית, על-מנת שיהיה ניתן לוודא ככל האפשר כי הכתיבה ברורה ומדייקת.

מקורות הכתיבה

כל כתיבה אקדמית חייבת להסתמך על מקורות אקדמיים מהימנים קודמים.

גם כתיבה המתארת מחקר שהוא פרי עבודתו של הכותב חייבת – לפחות בחלקה – להתבסס על עבודות קודמות.

על המקורות להיות אמינים ומקצועיים. בעבודה סמינריונית למשל, נעשה שימוש במאמרים מכתבי-עת אקדמיים, מחקרים קודמים או סקירות ספרות על-מנת שיהיה ניתן לבסס את מסקנות הכתיבה על מידע נכון ובדוק בלבד.

השימוש במקורות אחרים מחייב הכרה ביוצריהם ובעבודתם, לכן יש לצטט את המקור) לרוב,
באופן נכון לאחר כל אזכור של מידע הנלקח ממנו.

בנוסף, יש לכלול בסוף )APA- לפי כללי העבודה רשימת מקורות – רשימה ביבליוגרפית – המתארת ביתר פרוט את כלל המקורות עליהם נשענה העבודה (גם רשימה זו יש לכתוב לפי כללים נתונים מראש).

מבנה הכתיבה

לכתיבה אקדמית קיים מבנה כללי מוסכם, המשותף גם בין התחומים השונים. ראשית, מקובל כי
עבודות סמינריוניות יכללו דף שער הכולל את פרטי הכותב והמסגרת בה נכתבה העבודה.

לאחר דף השער, יש לכתוב תוכן עניינים מפורט המציג את ראשי הפרקים בעבודה ואת סדר הופעתם ובנוסף יש לכתוב מבוא קצר, המפרט את הסיבות לכתיבת העבודה ומתאר בתמציתיות מה נעשה במסגרתה.

כעת יש לצרף את גוף העבודה עצמה, כאשר מבנה חלק זה תלוי בסוג העבודה (מחקר, סקירת ספרות וכו') וכולל לרוב סקירת ספרות על הנושא הנבחר, שאלת מחקר יחד עם מתודולוגיה, מערך המחקר, סוגיות אתיות רלוונטיות וממצאים (כאשר העבודה מהווה מחקר או הצעת מחקר).

לבסוף, יש לכתוב דיון המנתח את ממצאי העבודה באופן שיטתי וסיכום הבוחן את הנעשה במסגרת העבודה ואת הרלוונטיות והתוקף של מסקנות הדיון.

דגשים להבנת מבנה הכתיבה

כתיבת עבודה אקדמית יכולה להיות משימה לא פשוטה. היבט מכריע אחד שמייחד מאמרים אקדמיים הוא המבנה הספציפי שלהם. בחלק זה, נעמיק במרכיבים החיוניים של עבודה אקדמית, ונעזור לך לנווט בתהליך בביטחון.

זקוקים למידע נוסף? אנו ממליצים לקרוא עבודת סמינריון לדוגמא כדי לקבל מושג טוב יותר על הנדרש. בנוסף, הקפידו על הנחיות המרצה במוסד האקדמי בו אתם לומדים.

פרק המבוא

המבוא משמש כאקט הפתיחה של העבודה האקדמית שלך. מטרתו של פרק המבוא בעבודה, היא לספק סקירה כללית של הנושא, ללכוד את העניין של הקורא ולהציג את הצהרת התזה שלך. התחל עם טקסט משכנע שמושך את הקוראים פנימה, ואחריו רקע קצר של הנושא. לבסוף, סיים את המבוא בהצהרת תזה ברורה ותמציתית המציינת את הטיעון או שאלת המחקר שלך.

פרק סקירת ספרות

סקירת הספרות היא מרכיב קריטי במאמרים אקדמיים, מכיוון שהיא מציגה את ההבנה שלך במחקר הקיים בנושא שלך. בחלק זה, תנתח ותסנתז ספרות רלוונטית, תוך הדגשת תיאוריות מפתח, מושגים וממצאים התורמים למחקר שלך. חיוני לארגן את הספרות בצורה הגיונית וביקורתית את המקורות שאתה כולל, תוך הדגמת הפער בידע שהמחקר שלך שואף לטפל בו.

מתודולוגיה: מפת הדרכים של המחקר שלך

בפרק המתודולוגיה, אתה מסביר את השיטות והנהלים המשמשים לביצוע המחקר שלך. זה כולל פירוט של עיצוב המחקר שלך, שיטות איסוף הנתונים וכל המכשירים או הכלים שבהם נעשה שימוש. הקפד להיות מפורש לגבי הצעדים שננקטו כדי להבטיח את תקפותו ומהימנות המחקר שלך. על ידי תיאור ברור של המתודולוגיה שלך, אתה מספק שקיפות ומאפשר לקוראים להעריך את האמינות של הממצאים שלך.

תוצאות: חשיפת הממצאים שלך

בחלק התוצאות, אתה מציג את ממצאי המחקר שלך. זה יכול להיות בצורה של נתונים מספריים, ניתוח איכותי או שילוב של שניהם. הצג את התוצאות שלך בצורה אובייקטיבית, באמצעות טבלאות, תרשימים או גרפים כדי לשפר את הבהירות. זכור לחזור לשאלת המחקר או השערתך ולספק פרשנות תמציתית של הנתונים מבלי להציג רעיונות או דיון חדשים.

דיון: פירוש וניתוח תוצאות

קטע הדיון הוא המקום שבו אתה מפרש ומנתח את התוצאות שלך בהקשר של שאלת המחקר או ההשערה שלך. התחל בחידוש הממצאים העיקריים שלך והסביר כיצד הם מתיישבים עם הספרות הקיימת או חורגים ממנה. ספק ניתוח מקיף, ותמך בטיעונים שלך עם ראיות מהתוצאות שלך וממקורות חיצוניים. חקור את ההשלכות של הממצאים שלך ואת משמעותם לתחום המחקר הרחב יותר.

מסקנה: סיכום והשתקפות

עליך לסכם את נקודות המפתח של המאמר שלך ומחדש את התזה או שאלת המחקר שלך. הימנע מהכנסת מידע חדש, ובמקום זאת התמקד בנקודות המוצא העיקריות מהמחקר שלך. חשבו על מגבלות המחקר שלכם והציעו דרכים למחקר עתידי. מסקנה חזקה משאירה את הקוראים עם רושם מתמשך מהעבודה שלך ומהתרומה שלה לתחום.

הפניות: בהתאם המקורות שלך

מדור ההפניות הוא חלק בלתי נפרד מכל עבודה אקדמית, שכן הוא מספק רשימה מלאה של המקורות שציטטת במהלך עבודתך. עקוב אחר סגנון הציטוט שצוין על ידי המדריך שלך או את ההנחיות של המוסד האקדמי שלך. ודא דיוק ועקביות בעיצוב כדי לשמור על שלמות ההפניות שלך.

סיכום

לסיכום, על מנת לכתוב עבודות אקדמיות נכון, יש להשתמש בכללים מבחינים ההופכים אותן למקור מידע מהימן ומקצועי מבדילים אותן מסגנונות כתיבה אחרים, אישיים וסובייקטיביים יותר.

הבנת המבנה של עבודה אקדמית חיונית לתקשורת יעילה של המחקר והרעיונות שלך. על ידי ביצוע הסעיפים שנקבעו ומטרותיהם, תוכל ליצור מאמר מאורגן ומגובש המציג את הידע והתרומה שלך לתחום הלימוד שלך.

יש לעקוב אחר כללים אלו על-מנת ליצור עבודה אקדמית הולמת.

לטיפים ומידע נוסף, בקרו בעמוד הפייסבוק שלנו.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים