סמינריון מחקרי: מדריך מקצועי לסטודנטים בכל התארים

מה זה סמינריון מחקרי ואיך כותבים אותו? קראו את המדריך המלא לסטודנטים בכל התארים.

בכל סיום של תואר, לא משנה אם תואר ראשון או שני, תצטרכו אתם הסטודנטים לכתוב עבודת סמינריון.

בשלב הראשון של כתיבת עבודות סמינריוניות יהיה עליכם לבחור איזה סוג של סמינריון אתם רוצים לכתוב בכלל.

כתבת עבודת סמינריון דומה לתהליך כתיבת עבודות אקדמיות, אולם היא גם שונה ממנה בכך שמדובר בעבודת מחקר שאתם צריכים לבצע ולא רק בסיכום תיאורטיות מעבודות מחקר של חוקרים אחרים.

סטודנטית לומדת על סמינריון מחקרי

מה זה סמינריון מחקרי?

להבדיל מסמינריון עיוני המתבסס על קריאת חומר כתוב בלבד, סמינריון מחקרי מבוסס על עבודת שטח ועל עובדות שניתן להוכיח בהתבסס על נתונים מדעיים.

למעשה, סמינריון מחקרי זהו מחקר שבמבוסס על כמה שיותר נתונים מדעיים. ככל שהנתונים רבים יותר, כך ניתן להגיע למסקנות טובות יותר. ככל שהמסקנות טובות יותר, השערות המחקר יהיו מקצועיות יותר. ככל שהשערות המחקר יהיו מקצועיות יותר, העבודה שלכם תהיה מהימנה יותר ובעלת תוקף.

סמינריון מחקרי מתמקד במדידה, בכמות, במידע.

סמינריון מחקרי אינו יכול להוכיח תחושות או רגשות מכיוון שלא מדובר בנתון מוחלט אלא בנתון סובייקטיבי ולכן אין דרך למדוד את זה.

סמינריון מחקרי בוחן באמצעות כלים כמותיים שאלה מסוימת ואז משליך את התשובה על חלק מהאוכלוסייה או על כולה.

מה חשוב לדעת על סמינריון מחקרי?

סמינריון זאת עובדת מחקר שכל סטודנט נדרש לבצע ולכתוב כדי לקבל את התואר האקדמאי שלו.

מדובר בעבודה גדולה הדורשת הרבה השקעה מהסטודנטים.

הסיבה לכך הינה שמדובר בעבודה ארוכה שלוקח הרבה זמן לכתוב. בנוסף, עליכם גם לבצע את המחקר עצמו. כך שלכתוב עבודת סמינריון מחקרי לא עוברת בקלות, אולם אם אתם יודעים את המלאכה ומבינים מה עליכם לעשות, אתם תצליחו בכך.

כתיבת סמינריון מחקרי זהו צעד חשוב ומרכזי בדרך לקבלת התואר האקדמי. לכן מדובר בעבודה הדורשת קריאה רחבה מאוד של מקורות מידע.

כתיבת סמינריון מחקרי זאת משימה חשובה מאוד בתהליך האקדמי שלכם. כמו כל עבודות אקדמיות שאתם מגישים לאורך מסלול הלימודים שלכם, גם לסמינריון מחקרי יש מטרה והיא להציג את התובנות מהמחקר שתבצעו.

אנחנו לא מנסים לעבוד עליכם. האמת היא שלכתוב סמינריון מחקרי זאת משימה מאתגרת מאוד, משימה שמרתיעה לא מעט סטודנטים.

אולם אם אתם משקיעים את המיטב שלכם בעבודת סמינריון, אזי תוכלו ליצור עבודה יצירתית שהתהליך בה מדויק, ידידותי וקל לקריאה. רק כך תצליחו בלימודים שלכם ותקבלו ציונים טובים.

סמינריון מחקרי דומה במהותו בכל מסלולי הלימודים של כל הסטודנטים בכל מוסדות הלימודים הגבוהים.

זכרו לשתף פעולה עם המנחה או היועץ האקדמי שלכם במהלך כתיבת המחקר. הם יודעים את העבודה, כי הם עשו אותה בעבר, ולכן ההערות שלהם לא נועדו לעצבן אתכם או לזלזל בעבודתכם, אלא ללמד אתכם איך להשתפר.

איך כותבים סמינריון מחקרי?

1. שלב ראשון הוא ניהול התהליך

לפני הכל קבעו פגישה עם המרצים או המנחים שלכם. שבו והבינו יחדיו מהם הדרישות והציפיות שלהם מהמחקר שאתם צריכים לבצע ומהעבודה שאתם צריכים לכתוב. זה נועד כדי למנוע את עוגמת הנפש בהגשת עבודה לא מתאימה.

כמו כן, לפני שאתם מתחילים לכתוב אפילו מילה אחת בסמינריון שלכם, בחרו מראש את היעדים של הסמינריון המחקרי שאתם הולכים לכתוב.

הגדירו לעצמכם מראש את המונחים המרכזיים של העבודה ונסו להבין את התחום האקדמי או המקצועי שאתם הולכים לעסוק בו.

2. שלב שני חקרו וסווגו את המקורות

לאחר שקבעתם את מטרות המחקר שלכם, אתם יכולים להתחיל את החקירה הראשונית של המקורות האקדמיים. זכרו לחפש מקורות מהימנים מהשנים האחרונות בלבד. הראו את רשימת המקורות למרצה וקבלו את אישורו.

3. שלב שלישי זאת התחלת העבודה עצמה

לאחר שעברתם את השלבים הראשוניים מגיע השלב של ניסוחים.

נסחו את שאלת המחקר שלכם בצורה יעילה שתעזור לכם לחקור. כמו כן, נסחו את השערות המחקר שלכם. השערות המחקר מסבירות מה אתם חושבים שתגלו במחקר שתבצעו.

בנוסף, חשבו איך אתם הולכים לחקור את הנושא שלכם, באיזה שיטת מחקר תשתמשו. האם אתם חושבים שתזדקקו לניתוחים סטטיסטיים? אם כן הכיצד תבצעו אותם?

4. שלב רביעי זהו תחילת תהליך הכתיבה עצמו

בשלב הרביעי אתם מתחילים לעבוד על החלק של הסקירה הספרותית בסמינריון מחקרי שלכם.

זכרו לכתוב את העבודה בצורה נכונה, בעברית תקנית, לפי השלבים המתאימים.

אל תקפצו מנושא לנושא, מפרק לפרק, אלא התמקדו בכל פרק עד סופו.

5. שלב חמישי ניתוח תוצאות המחקר.

לאחר שביצעתם בפועל את המחקר שלכם, מגיע השלב שבו אתם צריכים לכתוב אותו. בשלב זה אתם בוחנים את התוצאות שהגעתם אליהם ומסכמים זאת במילים.

ככל שאתם יכולים, סכמו את הממצאים בנקודות לפי סדר חשיבותם. שוב מומלץ לא לקפוץ מנושא לנושא אלא להתמקד כל פעם בחלק אחר.

חשוב שתשימו לב מיוחד לפרק הסיכום של העבודה. זהו הפרק שבו אתם מסכמים את כל מה שלמדתם במסגרת כתיבת העבודה עצמה.

שלב שישי זהו שלב הטיפולים האחרונים.

בשלב הזה אתם עורכים הגהות אחרונות, בודקים שגיאות כתיב, מחפשים שגיאות הקלדה, עוברים על הכל מההתחלה עד הסוף לפני שמגישים את העבודה הגמורה למרצה שלכם.

סיכום

אם תעבדו לפי השלבים שפורטו, תצרו לעצמכם אבני דרך נכונים לכתיבה, לא רק בסמינריון המחקרי הנ"ל, אלא בכל עבודות אקדמיות ובכל עבודות סמינריוניות שתכתבו בעתיד.

הטיפ הכי חשוב שניתן לתת לכם הוא לא להגיע לרגע האחרון. התחילו כבר בתחילת השנה לגשש בקשר לסמינריון. בחרו נושא שמעניין אתכם ואשרו אותו עם המרצה שלכם כבר בתחילת השנה. ככל שתקדימו להתחיל, כך תהיו פחות לחוצים ותוכלו להכין עבודה שתתגאו בהגשתה.

זכרו כל הזמן שלבנות סמינריון באופן כללי וסמינריון מחקרי באופן ספציפי זאת עבודה קשה, אולם מדובר בתהליך חשוב לצורך המשך קיומכם באקדמיה.

נדגיש, שלכתוב סמינריון זאת העבודה קשה, אולם מדובר בחלק בלתי נפרד מקבלת התואר האקדמאי. למעשה, מדובר בעבודה שיוצרת חשיבה אקדמית אצל הסטודנט, מלמד איך לחקור ואיך לגלות דברים חדשים, שזהו בעצם המהות הכללית של אקדמיה.

זכרו שסמינריון מחקרי הוא מסמך אקדמאי בו אתם חייבים להצליח כדי לסיים את התואר האקדמאי שלכם.

מדובר על עבודה שמגשרת על הפער שבין הלמידה האקדמאית לאורך כל לימודי התואר, שמאפשרת לסטודנטים להציג את הידע, היכולות והתובנות אותם רכשו לאורך מסלול הלימודים האקדמיים שלהם.

אין הבדל גדול בין מוסד אקדמאי אחד לשני, בין מסלולי לימודים כאלה או אחרים. הנושאים משתנים, אולם צורת ההכנה היא די קבועה בכל המקומות.

אם אתם עדיין לא מבינים איך צריך לכתוב סמינריון מחקרי, קראו עבודות לדוגמא כדי להתרשם באופן אישי.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים