סטודנט, להיות או לא להיות?

להיות סטודנט בישראל זו משימה מורכבת ולעתים קרובות מלווה בקשיים רבים. שכר הלימוד במוסדות האקדמאים בישראל הוא גבוה ואליו נוספות ההוצאות השונות של הסטודנט. ברמת יוקר המחיה הגבוהה בארץ הוצאות אלה הופכות גם הן ליקרות מאוד. אין פלא שבמחאת קיץ 2011 היוו הסטודנטים חלק מהותי וחשוב.

הוצאות סטודנטים

ההוצאה העיקרית של הסטודנט הישראלי היא על שכר הדירה, וזה עולה חדשות לבקרים ללא פיקוח ובהתאם לגחמותיהם של בעלי הדירות. חוק בסיסי בשוק קובע שככל שעולה הביקוש על ההיצע, כך עולים המחירים, ועדיין הממשלה לא הגיעה להחלטות על הפיקוח בנושא זה. להוצאה עיקרית זו מתווספות הוצאות המחיה השגרתיות, כגון: קניית מזון, נסיעות, ביגוד ובילויים.

להוצאות אלה מתווספות, כמובן גם הוצאות נוספות כגון שכר לימוד והוצאות נלוות ללימודים, סיוע בכתיבת עבודה אקדמאית בתשלום, עלויות עבור חיבור אינטרנטי, ציוד אלקטרוני, חומרי לימוד ועוד.

הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה הם אינטנסיביים ומקשים על הסטודנט להשתלב בשוק העבודה במשרה מלאה ומכניסה דיה. ואף על פי כן רוב הסטודנטים עובדים במהלך לימודיהם, אם כי במשרות חלקיות ובהיקף ממוצע של 80 שעות בחודש.

סקר ענק שכלל יותר מ-12,000 סטודנטים העלה ממצאים מעניינים על חיי הסטודנטים ועל דרכי ההתמודדות שלהם לנוכח הקשיים של חיים אקדמאיים בישראל. על פי נתוני הסקר, ההוצאה החודשית של סטודנט בישראל היא 5,828 שקל, אך ההכנסה הממוצעת שלו היא 3,191 שקל.

לנוכח הפער בין ההוצאות ליכולת ההשתכרות של הסטודנט הישראלי, נשאלת השאלה כיצד מתמודד הסטודנט עם מציאות שכזו. כאן באים לעזרתו ההורים מחד גיסא והמלגות השונות הנהוגות במוסדות השונים מאידך גיסא.

סיוע כלכלי

הסקר הנרחב שנערך מעלה את הממצא ש-56% מהסטודנטים מקבלים סיוע כלכלי מההורים בתחומים שונים, כגון: גרים עם ההורים וחוסכים את הוצאות שכר הדירה ואת רוב הוצאות המחייה; מקבלים עזרה מההורים במימון חשבון הטלפון; ההורים משלמים את שכר הלימוד; משתמשים ברכב של ההורים ועוד.

גם גופים וקרנות רבים תומכים ומסייעים לסטודנטים כדי לקדם את החינוך וההשכלה הגבוהה בארץ. פרויקטים שונים צצים חדשות לבקרים ויכולים לעזור באופן משמעותי במימון שכר הלימוד ובכיסוי הוצאות המחיה.

במסגרת פרויקט פר"ח, למשל, יכולים הסטודנטים ליהנות ממלגה על סך 5,200 שקל בתמורה לעשייה חינוכית במסגרות שונות עם ילדים ובני נוער באזורים שונים בארץ. גם מפעל הפיס נרתם לנושא חשוב זה ומעניק מלגות השכלה גבוהה לחיילים לוחמים משוחררים, לסטודנטים ערבים, ולסטודנטים המגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.

זקוקים למידע נוסף?

בחברת אקדמוס אנו מציעים סיוע וליווי בכתיבת עבודות אקדמיות, עבודות סמינריוניות, הכנת מצגות ועוד. נשמח לסייע בכל שאלה, השאירו פרטים או חייגו.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים