סוגי סמינריונים אפשריים

ברוכים הבאים לשנת הלימודים האחרונה שלכם, זו שמביאה איתה מצד אחד המון ציפייה והתרגשות ומצד שני גם לא מעט חששות. מצד אחד אתם כבר רואים את האור בקצה המנהרה ואת הרגע שבו תקבלו לידכם את התעודה המיוחלת, ומצד שני אתם יודעים שיש לכם אתגר גדול מאוד בדרך. האתגר הוא הזה הוא העבודה הסמינריונית שלכם. כתיבת עבודה סמינריונית היא אכן פרויקט לא פשוט, ונדמה שנעשה מורכב עוד יותר להתחיל כשאנחנו צריכים לבחור בעצמנו את סוג המחקר, את הנושא וגם את השאלה, את ההשערות, את מבנה המחקר ואת המאמרים שעליהם נישען. עם זאת, לפני שנצלול אל מעמקי הכתיבה עצמה נתחיל מהשאלות הבסיסיות – אילו סוגי סמינריונים יש ואיזה מחקר סמינריוני מתאים לעבודה האקדמית שלכם.

כתיבת עבודה סמינריונית כמותית

עבודה אקדמית כמותית היא עבודה אקדמית שנשענת על מחקר שאת נתוניו ניתן למדוד באופן מספרי ולנתח באופן סטטיסטי. מי שרוצה לבחון תפיסות, השפעות או מגמות יעדיף להשתמש בשיטה מחקרית זו, בעיקר משום שהיא מאפשרת לנו להציג את הנתונים באופן ברור ומדויק למדי. מחקר שיבחן את מידת ההשפעה של פרסומות על תפיסת הצרכנים הוא לרוב מחקר כמותי שבו יתבקשו המשתתפים להשיב על שאלון שתשובותיו מוגדרות על פי סולם (לרוב 1 עד 5 או עד 7) ותשובות אלו ינותחו מאוחר יותר באמצעות תוכנת עיבוד סטטיסטי, כמו SPSS. סטודנטים רבים חוששים לתכנן עבודה סמינריונית שמבוססת על מחקר אמפירי מחשש להתמודד עם הניתוח הסטטיסטי, אבל ליווי אקדמי מקצועי של כותבים מנוסים ואיכותיים יעזור לכם להתמודד עם הקושי הזה היטב.

מה היא עבודה סמינריונית איכותית

האפשרות השנייה שעומדת לרשותכם היא עבודה סמינריונית איכותית, שבה מספר דרכי פעולה אפשריות. הראשונה היא לקיים ראיון מובנה עם מספר משתתפים קטן יחסית (אין צורך במדגם גדול). הריאיון המובנה מציג למשתתפים שאלות פתוחות כך שהם מקבלים את ההזדמנות לשפוך אור על המניעים האישיים והחברתיים שמובילים אותם לנהוג בדרך מסוימת. דרך נוספת היא לאסוף טקסטים, מאמרים ומחקרים, כמו גם מסמכים ותיעודים שונים. לא מעט סטודנטים בוחרים את הדרך הזו במחשבה שהיא קלה או נוחה יותר, בעוד שהיא חוסכת להם בעיקר את הניתוחים הסטטיסטיים אבל לא הרבה מעבר לזה. אם כן, חשבו מה מתאים לעבודה שלכם, למטרה ולנושא המחקר, ובעיקר זכרו שאין זה משנה האם אתם כותבים עבודה אקדמית או איזו עבודה סמינריונית אתם רוצים להגיש – ליווי אקדמי יכול להיות חיוני מאוד עבורכם ולספק לכם את הכלים הדרושים להצלחה.

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע לך:

עשויי לעניין אותך...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו קשר, נשמח לסייע!

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לסייע

אקדמוס – עוזרים בכתיבה אקדמית

5/5

מאות לקוחות מרוצים לא טועים

זקוקים לעזרה בכתיבת עבודות?

בשיחה קצרה נדע בדיוק כיצד לעזור

5/5

מאות לקוחות מרוצים בשנה לא טועים